Lammfärspizza med halloumi och myntablad

 
Ett tidningstips jag bara måste ha med på bloggen. Snabblagat och supergott! 
Det tar såklart lite emot att publicera ett recept med färdig pizzadeg men eftersom det blev så gott så vill jag dela med mig av denna goda pizza. 
 
Ingredienser för 4 portioner:
1 pizzakit med tomatsås (600 gr) 
400 gr lammfärs
1/2 tsk salt
2 krm svartpeppar
1 gul lök
150 gr halloumiost
2 askar små tomater (gärna olika färger)
Färsk mynta
Babyspenat
 
Gör så här: 
Sätt ugnen på 200 grader. Rulla ut den färdiga pizzadegen i en långpanna med bakplåtspappret kvar på degen, kavla vid behov ut degen något i långpannan mot kanterna. 
Stek lammfärsen i lite smör i en stekpanna. Krydda med salt och peppar. Tillsätt tomatsåsen som medföljer pizzakitet. Koka ihop ca 5 minuter. Grovriv halloumiosten. Skiva löken. Bred ut färsröran på pizzadegen. Lägg ut lökringar på pizzan. Strö över osten. Dela tomaterna och lägg ca hälften (1 ask) över pizzan. Gratinera mitt i ugnen ca 15 minuter. Sprid ut resten av tomaterna över pizzan och toppa med myntablad och babyspenat.
Serveras gärna tillsammans med sallad och en god dressing
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0